mandag 21. oktober 2013

Ny pipemur på en enkel måte



I stua i utleieleiligheta vår er det både pipe og mur - dog ikke så fin... Med malte flater der både maling og murpuss har løsnet og flasser av. Har spekulert endel på hvordan jeg skulle få den bra. Så for meg myyyyye sparkling og pussing for å få den slett. Ei utfordring var det også med enden av muren, der sto det nemlig igjen en stav - så hva skulle jeg gjøre for å få den fin..?

Den enkle løsningen på mur-problemet fikk jeg hos snekker Otto på programmet "Sinnasnekkern"! Der malte de bare en stygg murvegg med grov murstruktur - den dekket groper og ujevnheter på en enkel måte. Jepp - det måtte prøves, og i helga satte vi igang!

Du kan enkelt bruke penselen for å lage ulike strukturer.
Fjernet først den løse malinga og murpussen, så flekket vi i sparkel der det trengtes (rett og slett for å spare maling, da den er ganske mye dyrere enn sparkel). Da sparkelet var tørt malte jeg et strøk med murstruktur, for så å avslutte med et strøk maling i samme farge som veggpanelet i stua.

FØR: Ikke så mye å skryte av, akkurat...
NÅ: Muren er jevn og fin, staven er "kamuflert"
FØR: I gang med å sparkle den stygge muren.
NÅ: Muren er ikke til å kjenne igjen!

Vi er superfornøyde med resultatet! Fra stygg, gammel pipe og mur til flott, ny pipe og mur på ei helg! Og det beste av alt; det var superenkelt å få til! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar