torsdag 3. oktober 2013

Kjøkkendrøm

Vet ikke hvor mange kjøkkenløsninger jeg har tegnet i løpet av de siste månedene, ikke så lett å bestemme seg når man bokstavelig talt får muligheten til å lage hva man vil *fnis* Det har vært omtrent som første gang ungene mine var på Godisfabriken og fikk plukke det de ville, tror aldri posene deres har inneholdt mindre godteri enn den gangen ;-)

IKEA sin kjøkkenplanlegger er genial - dog litt treig innimellom - for å få et inntrykk av hvordan kjøkkenet blir i virkeligheten. Her har jeg lekt meg noen timer - og har vel kommet til versjon 72 av kjøkkenet mitt! ...okei - det er ikke sååå ille da, men jeg har kommet ut av tellingen på hvor mange varianter og skapkombinasjoner jeg har prøvd.

Gleden var stor da svigers fant ut at de ville skifte kjøkkenet i fritidsboligen sin og så nødvendigheten av en tur til IKEA i Happaranda - gjett om jeg var rask å tilby meg å være med!
Da IKEA innførte det nye kjøkkensystemet sitt, ble jo alle fronter også byttet, så det har vært greit å se (og kjenne) på både dører og benkeplater.

Har du fått med deg det nye Metod-systemet? Ganske genialt i grunnen! Her står det litt om forskjellene fra det gamle systemet og hva som er fordelene med det nye :-)

Det kan forøvrig være litt skummelt å dra meg med på sånne steder som f.eks. IKEA.... Jeg og Thomas har hele tiden sett for oss at vi skulle ha et hvitt kjøkken i landstil i vårt gamle hus - det har liksom vært "opplest og vedtatt". Kanskje noe i denne stilen:

- bildet er lånt fra Dagbladet sine nettsider -
Så kommer vi til varehuset, får jobbet oss mot kjøkkenavdelingen - og DER, der faller jeg pladask for et helt annet kjøkken enn jeg noensinne ville ha forestilt meg at jeg kom til å gjøre.... For å sitere min kjære: "Du gikk inn på IKEA og sku ha kvitt kjøkken - åsså kjæm du ut og ska ha et SVART!!" Vel, for ordens skyld, så er ikke kjøkkenet sort, men brunsort (jada, vesentlig forskjell det, altså).

- bildet et lånt fra ikea.no -
♥ smelt - smelt - smelt ♥

Så i skrivende stund, iallefall, ser det ut for at kjøkkenet vårt kommer til å bli ganske så annerledes enn vi i utgangspunktet hadde tenkt oss - men til det bedre, spør du meg! Jeg har ikke lyst til å ha et kjøkken som "alle-andre" har. Har kjempelyst til å sette vårt preg på husets rom, slik at det vises at det er akkurat vi som bor her :-) 

Vi er så heldige å ha plass til et godt, gammeldags spiskammer i tilknytning til kjøkkenet. Kjenner at det skal bli deilig å slippe å ha lagring av kjøkkengreier og mat i kjellerbod, som jeg har hatt tidligere. Spiskammeret gjør også at jeg slipper å planlegge lagring av kjøkkenutstyr/-maskiner i selve kjøkkeninnredningen. 

Hva er din kjøkkendrøm? Har du noen ting du skulle ønske du hadde - eller ikke hadde valgt til ditt kjøkken? Alle gode tips mottas med takk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar