onsdag 8. januar 2014

Riving av tak

Da jeg kom hjem fra korøving i går kveld - hadde jammen Mr.Handyman gått i gang med å rive taket oppe i stua!

Slik så det ut da jeg kom hjem.
Takethøyden i huset var opprinnelig 2,75m - og jeg har grått meg til vi har blitt enige om å rive det nedfelte taket, slik at vi får innfelte spotter og litt høyde i den nye stua. Ender vel på ca. 2,6m i takhøyde her.


Under takplater og nedfelling, kommer det nok et lag takplater fram - i tillegg en bjelke som ikke var særlig pent laget, og muligens har seget litt i årenes løp. Da litt av platene forsvant, så vi at det va litt kul på taket - så vi må nok få jekket opp bjelken og avstivet den på et vis.


Under det andre laget med takplater, kommer det gamle paneltaket fram.


Jeg ble egentlig litt glad da jeg oppdaget at panelet ikke var lagt i ett, men har tydelige skiller der de forskjellige rommene har vært tidligere. Jeg ville jo helst ha beholdt både den opprinnelige takhøyden og panelet - men det lar seg ikke gjøre på en pen måte. Så nå er Mr.Handyman glad (han får sitt brede paneltak og innebygd elektrisk anlegg) og jeg har bedre samvittighet for ikke å bruke det opprinnelige taket ;)


1 kommentar:

  1. Hei! Takk for koselig kommentar inne hos meg!
    Kjempe hyggelig om vi kan være til inspirasjon. :)
    Jeg husker ikke navnet på det systemet vi har sett på.
    Ikke gjorde mannen det heller desverre. Vi har lagt det litt på is så lenge.
    Men det skal definitivt inn en gang!

    Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett