tirsdag 8. oktober 2013

Kledning er ikke bare-bare...

Har du noengang egentlig tenkt over hvor mange varianter det finnes av kledning til hus?
Det hadde ikke jeg gjort - kledning er nå kledning, i mitt hode! ....iallefall var det det fram til min kjære begynte å spekulere på hvilken type kledning vi skulle bruke på vårt hus...

Bare se her - her er et lite utvalg av kledning som du får tak i hos Byggmakker:

- bildet er hentet fra byggmakkerpluss.no - 
...og visst du tror min kjære fant den perfekte kledning her, så må du tro om igjen!

I jakten på Kledningen (jepp, med stor K) til vårt hus, har vi tilbragt mye tid med å kikke på andre hus her i området. Til og med jeg - som inntil da ikke hadde ofret forskjellige kledningstyper en tanke - begynte å studere kledninger når jeg tuslet på tur *fnis*

Plutselig fikk jeg ei begeistret melding; kledningen er funnet!!! ...på et NAUST!


Sånn passe tømmeraktig, uten at det ble for mye, syns jeg. Men hvor skulle vi få tak i slik kledning? Eieren av naustet ante ikke hvor den var kjøpt.

Vi fant et hus i en av bydelene med samme type kledning, fant ut hvem som bodde der og tok kontakt. De kunne heller ikke hjelpe oss, de hadde kjøpt huset for ikke så lenge siden.

Thomas tok med seg bildet til alle trelasthandlerne i byen, og satte dem på klednings-mysterie-saken...tenker det kalles sysselsetting, tihi. Det var ikke enkelt - det fantes så mange forskjellige varianter! Men enten var det for mye eller for lite skrå, for kraftige eller for spinkle bord. Joda, vet man hva man vil ha, så vet man (neida, Thomas finnes ikke pirkete *kremt*). 

Omsider hadde vi flaks og fant ut at "vår" kledning kom fra en leverandør i Luleå. Hos Byggmakker Narvik fikk vi god hjelp - og etter et par uker ble et lass levert på døra hos oss.

Vi grunnet og malte kledninga før vi satte den opp. Når vi nå har fått helt ferdig den ene veggen, så ser jeg at Thomas hadde helt rett! Det var verd å bruke den ekstra tiden og jobbe litt for å finne noe litt annet. Den typen kledning kler huset vårt veldig godt - og vi er superfornøyde med valget!

Bærre lækkert ♥


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar