tirsdag 13. mai 2014

Baderomsdrømmer

I stedet for et stort bad, får vi flere små baderom i huset. I kjelleren blir det toalett og dusj for seg, samt en "spa-sone" med boblebad i tilknytning til treningsrom/mediastue. Ved kjøkkenet i første etasje skal vi ha et toalettrom, det blir dusj i grovinngangen (kjekt å ha for skitne hunder - og for framtidige jaccuzzi-badegjester).

På toalettrommet har jeg latt meg inspirere av dette bildet hos IKEA:
Syns stilen passer godt til vårt gamle hus. Kanskje legger vi panel på veggene og bruker den lindegrønne fargen som jeg fant på det gamle kjøkkenet... Er fortsatt i tenkeboksen her (også). Har bestilt Hemnes baderomsinnredning, som kommer sammen med kjøkkenet i midten av juni (oiii - ikke lenge til, altså!!!)

I kjelleren hadde vi lyst til å ha et boblebad for to - der vi kunne ligge samme veien....og slippe å "krangle" om plass til bena ;) Lette ei stund før vi fant noe vi begge to likte - og har endt opp med Nilen2 fra SparMax


Tenker det skal bli deilig å senke seg nedi her etter ei treningsøkt! ....ellers også, forresten.

I andre etasje ligger kombinert vaskerom og garderoberom, rett ved siden av et lite bad - som jeg allerede har "tatt beslag i". Var i utgangspunktet kun planlagt at det skulle være dusj der, men jeg har "grått" meg til et badekar. Hadde funnet et fint kar hos SparMax, men det leveres ikke lenger - så da var det ut på leting igjen. Nå har jeg forelsket meg litt i et kar, som er så langt fra mine første planer som du kan komme. For tiden er det til en kjempepris hos Bygghjemme. Gratis frakt er det også.


...og da må nesten blandebatteriet bli i samme stil....


Litt upraktisk kanskje med to-hånds blandebatteri...men så var det vel ikke helt vanlig med ettgrepsbatterier for 60 år siden. Når jeg tenker meg om, så hadde de vel neppe innlagt vann heller, da huset vårt ble bygget i 1925 ;)

Spørs om det ikke blir bestilling her, altså....









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar